Okula başlayacak olmak; çocuğun zihinsel, bedensel, sosyal ve duygusal açıdan hazır olmasını gerektirir. Çocuk, doğal gelişim sürecinde sürekli bir değişim geçirmektedir. Bu süre zarfında çocuğun gelişim alanlarında öncelikle ailesi, sonra eğitim kurumlarında aldığı eğitimle desteklenmesi hazır bulunuşluk düzeyini olumlu yönde etkiler. Öğrenme için hazırlık ise çocuğun herhangi bir duygusal zorlukla karşılaşmadan kolayca ve yeterli bir biçimde öğrenebilmesine zemin hazırlamaktır.
Anabilim Eğitim Kurumlarında anaokulundan sonra ilkokula giden öğrencilerin hem fiziksel şartlara uyumunu kolaylaştırmak hem de duygusal olarak hazır olmalarını sağlamak adına “İlkokula Adım Adım” çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışma ile çocuklarımız haftanın 1 gününü ilkokulda geçiriyor ve yavaş yavaş ilkokul havasını koklamaya başlıyorlar. Koridorlarda zil sesini duymaya alışıyor, teneffüs nedir öğreniyorlar. Ana sınıflarımızda öğrendikleri geleneksel ip atlama, yakan top gibi oyunların öğretmen liderliği olmadan da nasıl oynadıklarına şahit oluyorlar.
Sesleri tanıma ve hissetme çalışmalarını bir ilkokul öğretmeni ile ilkokul sınıfı ve sıralarında gerçekleştiren miniklerimizin farklı bir ortamda bulunmaktan ne kadar keyif aldığını gözlemleyebiliyoruz. Eğlenceli bilim etkinlikleri için gelişmiş araç ve gereçlerin bulunduğu laboratuvarılarımıza girdiklerinde ise öğrencilerimiz adeta büyüleniyorlar. Burada tüplerle deneyler yapıp farklı nesneleri mikroskoplarda incelediklerinde eğlenerek öğrenmenin hazzını alıyor, kalıcı bilgiyi de edinmiş oluyorlar. Daha sonra görsel sanatlar atölyesine geçen minik ellerimiz atölye çalışmaları ile farklı sanat dalları ve bu sanat dallarına ait değişik materyalleri tanıma imkânı yakalıyorlar.
Tüm yaratıcılıklarını kattıkları ve özgürce sanatsal yönlerini ortaya koyabildikleri bu çalışma ile de ilkokulda tanışacakları farklı görsel sanata yönelik etkinliklerin temelini hazırlamış oluyoruz. Tüm bu deneyimleri 1 yıl boyunca cebine koyan anaokulu öğrencilerimizi ana sınıfından mezun olduklarında; sadece akademik olarak değil, fiziksel ortam, duygu durumu, psiko sosyal hazırlık ve öz güven gelişimi tam olarak ilkokula uğurluyoruz.